Edie's dagbok - Hatade Älskling

09.08.24

Författare: Sarra Manning
Handling: Edie har nu blivit en lite mognare ung vuxen istället för den omogna tonåring hon var i första boken. Nu är Edie och Dylan ihop på allvar. Dom vet om varandras fel och har lärt sig att hantera dom. De bestämmer sig att eftersom de har ett år kvar innan Edie ska åka till London och plugga ska dom uppfylla sina drömmar och åka till USA nästa sommar. Dom spara hela året och Edie blir ovän med sin bästa kompis Poppy. Poppy har bokat in en turne för deras band eftersom hon trodde att Edie var oseriös med hennes ideer om USA. Men det var hon inte så hon bli kickad ur bandet och Poppys syster Grace får ta Edies plats som gittarist. Dylan och Edie åker till USA och får ganska så många problem under sin resa på 10 veckor i en skrotig gammal bil. Mer än så tänker jag inte säga..
Omdöme: Den här är min favorit av Edie-böckerna. Dom har så djupa känslor för varandra och jag antar att jag blir lite avundsjuk. Dylan älskar verkligen Edie och hon är helt borta i skallen, så förälskade är hon. Jag tror jag ska kolla efter fler böcker av Sarra Manning, för hon är en väldigt duktig författare.
Betyg:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0